Working sessions Q&A alLaboratori de Producció Audiovisual i Cultural Live Online, amb la col·laboració de la Fundació SGAE

Sgae | 25/12/2013

Amb el suport de la Fundació SGAE i produït per Livemedia amb el MèdiaQuiosc de l’Arts Santa Mònica, es desenvolupa el Laboratori de Producció Audiovisual i Cultural ‘Live Online’ quefocalitza la creació innovadora de formats audiovisuals i culturals online, les coordenades de la nova publicitat i la seva incidència en el patrocini.

Dins d’un procés formatiu i investigador, el Laboratori impulsa una sèrie de prototips audiovisuals, programes i esdeveniments online que es transmetran en viu i en directe com a Canal Audiovisual Live Online els mesos de gener i febrer de 2014, a través de la plataforma d’Associació Livemedia i altres webs associades al Laboratori.

En aquest marc de treball es presenten les WORKING SESSIONS Q&A on el Laboratori s’obre al públic per compartir els seus processos i enriquir el diàleg. Aquestes sessions de treball i converses en format Questions&Anwers amb especialistes i professionals dels camps de la imatge, la producció audiovisual, la comunicació i la publicitat, volen explorar i racionalitzar estratègies de creació, realització, producció i sostenibilitat de continguts audiovisuals a la Xarxa.
Les WORKING SESSIONS Q&A es van iniciar amb el director de cinema José María de Orbe i continuen al gener amb RomàGubern, Esteve Tiana, i al febrer amb José María Piera.
Amb José María de Orbe. Director de cinema i realitzador de publicitat.
[Retransmissió online de la workingsession Q&A: dimarts 7 i dilluns 13 de gener a les 22h]

Amb Romà Gubern. Escriptor i historiador del cinema i dels mitjans de comunicació.
Dimecres 8 de gener de 19h a 21h

Amb Esteve Tiana. Delegat comercial a Madrid de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals
Dimecres 15 de gener de 19h a 21h

Amb José María Piera. Vicepresident de l’agència de publicitat SCPF.
Dimecres 12 de febrer de 19h a 21h
Direcció: Matilde Obradors
Amb els experts convidats es reflexionarà sobre quatre eixos temàtics: els llenguatges, la teoria de la imatge, els aspectes de finançament i patrocini amb la nova publicitat, i l’estratègia creativa de les narratives persuasives entenent l’actual eco-escenari multiplataforma de comunicació.

José María d’Orbe adreça des de la seva pràctica l’actualitat dels llenguatges de creació; Romà Gubern aporta la seva visió de la imatge en la transició als nous territoris mediàtics; Esteve Tiana exposa els interessos de les marques i la seva relació amb les microaudiències en les produccions online i José María Piera ens apropa a estratègies creatives publicitàries que puguin donar sostenibilitat als continguts en Internet.

José María d’Orbe. Realitzador de publicitat. Ha obtingut importants premis (Cannes, Nova York, Sant Sebastià…). Considerat un de les veus fonamentals del cinema d’autor ha dirigit els llargmetratges: Aita (2010) i La línea recta (2006). Les seves pel·lícules han estat programades a tot el món (MOMA, British Film Institute, Tate Modern, Vancouver, Hamburg, Taipei…).

Romà Gubern. Escriptor i historiador dels mitjans de comunicació de masses, singularment de cinema i còmic. Catedràtic de comunicació audiovisual de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB. President de la Asociación Española de Historiadores del Cine i membre de la Association Française pour la Recherche sur l’Histoire du Cinéma. Membre de la New York Academy of Sciences i del Comité d’Honor de la International Association for Visual Semiotics.

Esteve Tiana. Llicenciat en Ciències Socials i Econòmiques per la UAB. Actualment és Delegat Comercial a Madrid de la CCMA. Ha estat Director General en Multicanal, Director Comercial a TV3 (CCMA i CCRTVi) i ha tingut diferents càrrecs a l’agència de publicitat BBDO (Tiempo BBDO, BBDO Business Communication, Media Direction).

José María Piera. Ha estat soci de l’Agència de publicitat Slogan a Barcelona i Madrid. Va promoure l’expansió internacional de Casadevall Pedreño aconseguint clients com The Coca-cola Company i Swatch. Ha obtingut importants premis (Cannes i Sant Sebastián). Fa sis anys s’incorpora com a soci en l’agència SCPF on és Vicepresident Executiu i treballa tant en el Departament Creatiu com en el Departament de Planificació Estratègica.

Les WORKING SESSIONS Q&A tindran lloc al MèdiaQuiosc, Arts Santa Mònica, La Rambla 7, Barcelona. <M> Drassanes.

Places limitades. Imprescindible inscripció prèvia enviant dades de contacte i professió a livemedia@lab-livemedia.net.

Les Working Sessions Q&A són accessibles per streaming en directe a www.lab-livemedia.net amb la possibilitat d’interacció a través del xat i #liveonline.

Retransmissió de la sessió amb José María de Orbe: dimarts 7 i dilluns 13 de gener a les 22h (consultar el calendari i horaris del Canal Audiovisual Live Online a la web de Livemedia).

Per a més informació: m. 660392180
livemedia@lab-livemedia.net
www.artssantamonica.cat
www.lab-livemedia.net
Direcció del Laboratori:

Maria Escobedo. Productora cultural i de mitjans audiovisuals. Fundadora i presidenta d’Associació Livemedia. Directora de programes de cooperació cultural internacionals sobre TIC i interculturalitat. Creadora audiovisual i videoperformer.

Andrew Colquhoun. Director, productor i realitzador de programes audiovisuals i culturals per a Internet des del 2000 en l’àmbit nacional i internacional. Fundador de Livemedia i director de la productora DogonEfff.

Matilde Obradors. Guionista i realitzadora de vídeos i curtmetratges. Dra. en Comunicació Audiovisual i vicedegana de la Facultat de Comunicació de la UPF. Investigadora en psicologia de la creativitat, tècniques d’ideació i formats creatius en el camp audiovisual.

© Copyright Sociedad General de Autores y Editores SGAE
Fernando VI, 4 28004 Madrid
Avís legal i política de privadesa